Bálint Tamara |
Iskolánk egy nagyon ügyes és kitartó tanulójával
készítettem riportot, aki már eddig is figyelemre méltó versenyeredményeket ért
el. Azonban ebben az évben az ország
második legjobb teljesítményét nyújtotta a Savaria Országos Történelem Versenyen a 10. évfolyamos hallgatók korosztályában.
Ő nem más, mint iskolánk büszkesége Hegyesi Zsolt 11.E osztályos diák.
-
Mikor
szeretted meg a történelmet?
-
Már általános iskolában is nagy érdeklődéssel
ültem a történelem órákon, ezért is indultam a 7-8. osztályosok Országos
Történelem Tanulmányi Versenyén.
-
7. osztályban 3. helyezést 8.-ban pedig 1.
helyezést értem el.
-
Tavaly is
indultál a Savarián?
-
Igen. Tavaly is sikerült az ország döntőbe
jutnom, akkor 1. helyezést értem el. A történelem versenyekben van
tapasztalatom.
-
Az sokat
számít! Hány fordulóból állt a verseny?
-
Minden országos verseny 3 fordulóból áll: egy
iskolaiból, egy megyeiből, és az országos döntőből. Mivel 5 évfolyamos
osztályba járok, ezért 11-esként a 10. évfolyamosokhoz tartoztam, ahogy tavaly pedig a 9-esek közé.
-
Mi volt a
verseny témája?
-
Az attól függ, rengeteg tényanyagot kellett
tudni. Az iskolai fordulóra a görög- római kortól kezdve egészen 1222-ig minden
esemény t, történést át kellett venni. A megyei forduló a római császárság
megalapításától egészen a mohácsi vészig
a tényanyagok sokaságának ismeretét igényelte. Persze mindezt európai
kitekintéssel. Az országos döntő a magyar királyság 1000-1686 közötti
történetét foglalta magában. A tények források, események rengetegjeit kellett
megtanulni a legapróbb részletekig.
-
Az utolsó
fordulót Szombathelyen rendezték meg minden évben, ahol a 17-17 legjobb „törisei
” mérhetik össze tudásukat. Mikor is
rendezték?
-
A döntőre április 19-20. között került sor.
Szombathely gyönyörű városában, amit nagyon szeretek.
-
Milyen
típusú feladatokkal kellett megoldani a döntőben?
-
A verseny 2 napból állt. Ami azt jelentette,
hogy 19-én írtuk meg az írásbeli fordulót, melyre két órát kaptunk. 20-án pedig
két szóbeli előadást kellett tartanunk. Az írásbeli feladatai között szerepelt
a minden fordulóban visszatérő keresztrejtvény, igaz-hamis feladat és a
topográfiai ismeretek felfedése sem maradhatott el. Inkább teszt jellegű volt,
kicsit hasonlított egy töri érettségihez, mert kifejtős feladatot is meg
kellett oldanunk.
-
Hű, ez
nem kevés feladat. Másnap milyen témát választottál?
-
Igen, jól mondtad, választani lehetett 4-4 tétel
közül. A délelőtti szóbelin az erdélyi fejedelemség aranykorát mutattam be 10
percben, a délutáni megmérettetésen pedig A
katolikus megújulás Magyarországon c. témát adtam elő 8 percben. Az időt
hihetetlenül szigorúan betartották. Az időtúllépésre nem volt lehetőség, mert
leállították a versenyzőket.
A szóbeli
meghallgatások párhuzamosan mentek két zsűri bírálása alatt.
-
Milyen
volt az utazás?
-
Kunkli
Attila tanár úrral, egy kossuthos tanárral és egy másik diákkal mentünk
Szombathelyre.
Az út során jól
éreztük magunkat.
-
Hogyan
élted át az eredményhirdetést?
-
Nagyon vártam, mert rengeteg munkát, időt
fektettem be, ami megtérült, mikor megtudtam, hogy 2. lettem. Az örömöm határtalan volt, mert szerintem ez jó
eredmény, ráadásul nagyon szoros volt a mezőny. Azt hiszem, az első és az
utolsó helyezettek között mindössze 20 pont különbség volt.
Gratulálunk még egyszer a csodálatos eredményhez Hegyesi Zsoltnak, iskolánk
büszkeségének, kiemelkedő tehetségű diákjának.
Felkészülését segítette Kunkli
Attila tanár úr.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése