2013. május 12., vasárnap

Szerkesztőségünk új tagjának első írása: Interjú Pál Marcival



    A héten Pál Marcival, a sulirádió vezetőjével készült interjú.

Fazekas Újság: Szia, Marci. Egy gyors bemutatkozást szeretnék kérni, mielőtt még belekezdenénk az egészbe.
Pál Marci: Sziasztok. Pál Marci vagyok és a 10.D osztályba járok.

F.Új: Miért pont a Fazekas Mihály Gimnáziumot választottad annak idején?
P. Marci: Ez egy jó kérdés, igazából én sem tudom. Édesanyám ajánlotta nekem, mivel  ez  igen színvonalas iskola. Végül megjelöltem, bejutottam, és azóta is tetszik, nagyon tetszik.

F.Új: Tehát ez többé-kevésbé egy szerencsés véletlen volt. Miért pont az angol-német –infó nyelvi előkészítőt választottad?
P. Marci: Több okból is. Főként, mert ez az angol-német- infó szak érdekelt a legjobban. Általános iskolában az angol mellett németet is tanultam, ez valamennyire már meghatározta a választásom. Az informatika pedig mindig is érdekelt, mind a szoftverek, mind a hangtechnika.

F.Új: És mennyire vagy megelégedve a tanításon kívüli programokkal az iskolában?
P. Marci: Felettébb meg vagyok elégedve ezekkel a programokkal, főleg a diákönkormányzat által szervezetekkel.

Pál Marci (10. D)
F.Új: Ez egy jó kis reklám az iskolának. Most pedig térjünk rá a lényegre. Az iskolában a tanuláson kívül  „főállásban” a suli rádióval foglalkozol. Ugye jól tudom?
P. Marci: Igen, teljesen jól tudod. Ettől az évtől pedig a rádiós közösség, úgymond vezetője is én lettem.

F.Új: Hogy kerültél kapcsolatba a rádióval? Tavaly is csináltad vagy csak idén kezdted el?
P. Marci: Tavaly, mikor idejöttem elsőbe, akkor még Tóth Andris vezette az egészet, ő gyerekkori jó barátom, ezért hamar belekerültem a rádiós közegbe. Idén pedig, mivel ő ballag, átruházta rám ennek a kis csoportnak a vezetését.

F.Új: A következő kérdés valószínűleg hülyén fog hangzani, de muszáj feltennem: Szereted ezt csinálni vagy már inkább kényszerből foglalkozol csak vele?
P. Marci: Igazából is-is. Vannak pillanatok, amikor már nekem is tele van a hócipőm az egésszel, de mindig szem előtt tartom, hogy milyen jó érzés, amikor megfáradtan egy témazáró után fellélegzel a nagyszünetben, és meghallod a kedvenc számodat, vagy mikor reggel bejössz, és egy kellemes dallam csapja meg a füledet.

F.Új: Ezt szerintem mindenki alá tudja támasztani. A rádión kívül egyéb hangtechnikai dolgokkal foglalkozol itt, az iskolában?
P. Marci: Szoktam hangosítani, főleg a DÖK által szervezett programokon. Ezek általában mikrofon bedugós, poti felhúzós történetek. Szóval nem igazán nagy fajsúlyú dolgok.

F.Új: És olyasmit csinálsz-e, ami nem kapcsolódik a hangtechnikához?
P. Marci: Gargya Tamás barátommal szoktunk újabban az iskolai rendezvényekről videofelvételeket készíteni, amikhez vágás után gyönyörű szép kis borítót is csinálunk. Ezeket az iskola könyvtárba adjuk le. Az így készül filmecskéket bárki bérmentve megtekintheti, illetve hogyha szeretné meg is vásárolhatja őket.

F.Új: Ez remek ötletnek hangzik, szerintem megérdemli a diákság támogatását. Biztos mindenki kíváncsi rá, hogy sulirádióba pontosan, hogy is lehet bekerülni.
P. Marci: A rádió egy teljes mértékben önkéntességre épülő dolog, akárkit szívesen fogadunk, a zenei stílusuk is teljes mindegy. Újabban csináltunk egy rap/hip-hop–reggea stílusú napot, ez volt eddig csütörtökön, de újabban átkerül majd péntekre. Igazából a lényeg, hogy szeresse csinálni, legyen rá ideje és legyen megbízható.
F.Új: Jelenleg hányan foglalkoztok a tanítás előtti és nagyszüneti zenelejátszással?
P. Marci: Jelenleg öten vagyunk. Ez nagyon jó, mert így mindenkinek van egy napja a héten, illetve a két kilencedikes között úgy van felosztva, hogy egyikük csinálja a tanítási előtti műsort, hétfőn és szerdán, a másik pedig a nagyszünetit az előbb említett két napon.

F.Új: Meg vagy elégedve a sulirádió jelenlegi működésével ,vagy szeretnél változtatni valamin?
P. Marci: Teljes elégedett vagyok, bár nagyon jó lenne, ha rendelkeznénk egy számítógéppel. Ez sokkal könnyebbé tenné a hanglejátszást is és a műsorok szerkesztését is. Emellett nagyon jó lenne, ha rendelkeznénk folyamatos internetkapcsolattal, ugyanis akkor nem kellene otthonról hozni a zenéket, hanem akárki tudna kérni, és a kívánságokat azonnal tudnánk teljesíteni is. Valamint nagyon örülnénk kisebb felajánlásoknak az iskola részéről, mint például egy polc felszerelése vagy egy parafatábla.

F.Új: Mit mutat a tapasztalat, a tanárok mennyire támogatják a rádiós mozgalmat a suliban?
P. Marci: Azt vettem észre, hogy a támogatás megvan. Ez persze főleg abban mutatkozik meg, hogy ha késünk óráról, a rádió miatt, akkor nagyon elnézőek. Velem is nem egyszer fordult már elő, hogy pár percet késtem. Ezekben az esetekben elmondtam, hogy mi az oka a késésnek, és azt mondják rá: „Semmi gond. Ülj le.”

F.Új: A rádió jelenleg csak zenét játszik le. Ez szerinted változhat később, vagy így marad még elég sokáig?
P. Marci: Én teljesen nyitott vagyok arra, hogy változzon, persze ez még több időt és elfoglaltságot jelent, és rendszeres felkészülés kell hozzá, hogy rendes anyagokat tudjunk összerakni.

F.Új: Esetleg van valami, amit szeretnél kérni a Fazekas diákjaitól, amivel könnyebbé tehetnék a suli rádió működését?
P. Marci: Nagyon örülnénk, ha rendszeres kérések lennének a dalokat illetően, mert nekünk is könnyebb, illetve nektek is jobb hogyha a ti zenéteket halljátok, és ti szerkesztitek a műsorotokat.

F.Új: És ezeket a kéréseket, hogy tudnák eljuttatni hozzátok?
P. Marci: Sokféle lehetőség van. Ha megláttok minket a folyosón vagy az udvaron, akkor nyugodtan odajöhettek, és elmondhatjátok  a kívánságotokat. Vagy rendelkezünk egy facebook  - oldallal is, ahol meglehet a mi kis közösségünket találni és a falunkra lehet írni. Ez az oldal a: www.facebook.com/fazekasradio

F.Új: Nagyon szépen köszönöm az interjút. Szeretnék további sok erőt, jókedvet és kitartást kívánni a munkádhoz a Fazekas Újság és az iskola diákjainak nevében is.
P. Marci: Köszönöm a lehetőséget.
Az interjút készítette: Daróci Jakab 9/Kny. B-s tanuló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Twitter Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons