2013. április 8., hétfő

Franciaországi út 1. rész - Aranyi Balázs

Aranyi Balázs (9. B) -  A franciaországi útról

- tárgyilagosan -

Pinczés tanár úr szervezésében március 22-31-ig Dél-Franciaországba látogattunk.  Másnap érkeztünk meg a hangulatos tengerparti  kisvárosba, Antibes-ba, szálláshelyünkre. A kipakolás után még volt időnk este megnézni az óvárost és a kikötőt.Az apartmanokban önellátók voltunk, így hamar törzsvendégei lettünk a közeli pékségeknek, áruházaknak.

Antibes tengerpart

március 24. Másnap Cannes-t látogattuk meg, a filmfesztiváljáról híres üdülővárost, ahol betértünk egy néprajzi múzeumba, illetve a Palais de Festivales (Fesztiválok Palotája) épületét is láttuk. Ezután a közeli Sainte-Marguerite-szigetre mentünk át hajóval, ahol pedig egy XVII. századi erődöt és börtönét néztük meg.

március 25. Ez a nap volt talán a legtartalmasabb. Grasse városába utaztunk, a név egyesek számára ismerősen csenghet, hisz itt található a francia parfümgyártás központja, ahol is idegenvezető kalauzolt bennünket. Azután Gourdon falujába látogattunk, nagyjából 700 méter magasan a hegyekben. Gourdon XV. századi pici vár és település, a maga sajátos hangulatával. Végül délután St. Paul de Vence-ba mentünk, egy hegyoldalra épült, lépcsőkkel telt szűk utcákkal övezett városkába.

március 26. Busszal átutaztunk a szomszédos apró hercegségbe, Monacóba. Egész délelőtt az Oceanográfiai Múzeumban sétálgattunk, ahol cápáktól a hajómodellekig szinte mindent láthattunk. Délben megnéztük az őrségváltást a Hercegi Palotánál, majd szabad sétára indult a csapat. Monte Carlóba is átsétáltunk, ahol egy óráig szabadon fotózhattunk a luxusautóktól a modern hotelekig,  ízlés szerint – mindent.

március 27. Szerdán két Picasso-múzeumot is megtekintettünk, először egyet Vallauris-ban és egyet Antibes-ban. Utána egész délután lehetett a várossal ismerkedni. Közel volt a tengerpart, és az időjárás is kedvezett.

március 28. A francia Riviéra gyöngyszemébe, Nizzába mentünk a következő napon. Sétálhattunk a tengerparti Angol sétányon, láthattuk a város központjában a Masséna teret és a Chagall Múzeumot is.

március 29. Ezt a napot szálláshelyünkön töltöttük. Annak a gazdag, fedetlen tengerészeti múzeumnak, ahova mentünk, Marineland volt a neve. Mindenféle tengerben vagy tengerek mentén élő állattal találkozhattunk, részei lehettünk fóka-, rozmár-, delfin- és gyilkos bálna-shownak is. Délután mindenki nagy erőkkel készülődött a másnap reggeli indulásra.

Marineland

március 30. 8 órára mindenki összepakolt, és rendbe rakta saját apartmanját. A csomagok buszba pakolása után indultunk is. Ám ez a nap sem telt el látványosság nélkül, hazafelé megálltunk az olaszországi Veronában, ahol megtekintettünk Júlia erkélyét és az amfiteátrumot.

március 31. 7 órára érkeztünk vissza Debrecenbe, kicsit korábban, mint terveztük.