2013. április 9., kedd

Franciaországi út 2. rész, TÓTH ESZTELLA 10. E



-         személyes, kedves, néhol önironikus stílusban  -

A következő kis szösszenet a franciaországi utazás azon részét mutatja be, ahogyan én éltem át. Sem több, sem kevesebb, mint élményeim halmaza. Részben leírás, beszámoló, de ez mind csak az én tapasztalataimon alapul.

Március 22-ét hosszas készülődés előzte meg. Bőröndbe idő előtti be- és kipakolás, nagybevásárlás, listaírás – minden, ami egy 10 napos utazás előtt illik. Hosszú ideig adtam az „engem nem érdekel, úgy lesz, ahogy lesz” álláspontot, ám az utolsó  héten igazán elkezdtem izgulni. Mégis életem első igazi nagy utazására készülök!!!! Eddig ritkán jártam külföldre, akkor is inkább egy-egy napra, valamelyik szomszédos országba, így hát a messzi Franciaország egyszerre távolinak és ijesztőnek tűnt. Mégis az idő szaladt, ahogy szokott, nekem egyre kevesebb jutott belőle, míg végül elérkezett A NAP. Könyörtelenül tört rám, a feszültségem egyre növekedett. Egészen addig a pillanatig, míg fel nem szálltam a buszra. Ekkor fülhallgató be, zene max hangerőn. A feszültségemen a türelmetlenség kerekedett felül. Visszanézve a 22 órás busz sem tűnik már olyan vészjóslónak, mint először. Aludni ugyan nem tudtam, minek is. 

 
A Franciaországban töltött 7-8 nap pimaszul gyorsan telt. Kétség kívül, a programok gyakorisága és minősége egyenesen arányos volt. Az egészen apróságok is, mint például hogy minden reggel a közeli pékségben kezdtünk friss bagettel és croissonnal -  átadták a hely szellemiségét. Nem beszélve persze arról, ahogyan végigjártuk Côte d’Azur leghíresebb városait. Felejthetetlen élményekből nincs hiány, lévén, hogy első, meg amúgy is. Ha nem is először mentem volna, akkor is meglepődnék egy olyan helyzeten, mikor a volt osztálytársam szembejön Nizza belvárosában.  Vagy ha egy eladó a megszokott kedves, megértő személyiség helyett igazi francia, és fejébe veszi, hogyha mi eddig nem tudtunk volna vele kedélyesen elcsevegni, akkor ő most megtanít minket a nyelv szépségeire. Sálvásárlás közben.
Az idő hellyel-közzel és enyhe túlzással, de borzalmas volt. Ennek ellenére mi töretlenül mentünk és néztük az Oceanográfiai-, a Chagall-, a Picasso Múzeumot, Monacót, ott az őrségváltást, Monte Carlót, Nizza virágpiacát, és minden egyes városban legalább 10 különböző turistabutikot. Néhány esernyő illetve cipő belehalt, sebaj, pótoltuk, amit lehet. Szuvenírekkel megrakodva tértünk haza, körülbelül minden este. Ha nem, annak valószínűleg csak az lehetett az oka, hogy  nem olyan helyen voltunk, ahol túlzott mértékben vásárolni lehetett volna (pl.: nekem Cannes és Sainte-Marguerite ezek közé sorolandó),  annyira drága volt minden, hogy inkább beültünk wifizni a legközelebbi mekibe (ami természetesen ugyanúgy veri az itthoni árakat).
A szervezett programok mellett kisebb-nagyobb élvezetekkel látott el minket a tenger közelsége, a séták a parton, vagy egyszerűen csak a saját konyhaművészet kialakítása esténként. A kreativitás szárnyalt, a Maggi levesporokkal pedig nagyon jó barátságot kötöttünk. Hazajönni nem sok kedvem volt, egyrészt, mert elvarázsolt a kinti világ, az idegen kultúra, az emberek, másrészt pedig mert tisztában voltam (vagyis voltunk) azzal, hogy ha ott rossz idő van a +10°C-kal, akkor az itthoni havazás egyenesen kiábrándító lesz. 31-én mégis felszálltunk a buszra, megálltunk, Veronában, eláztunk, de csak azért, mert ott még nem, ettünk igazi olasz pizzát (szigorúan késsel és villával!), aztán mikor már nem lehetett tovább halogatni, elindultunk „utolsó utunkra”. 

A másnap reggeli érkezés és az újratalálkozás öröme feledtette az előző napi hangulatot. Felejthetetlen élményekkel és elmondhatatlanul fáradtan értünk újra a Tesco parkolójába.
 Azóta a szállóigévé vált poénokkal szórakoztatjuk osztálytársainkat és egymást, s kicsit visszasírjuk azt a 10 napot. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Twitter Facebook Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons